2012年12月1日

阿米果 Amigo,Mexico city/Teotihucan,Mexico

     
      身為一個亞洲遊客,在墨西哥最好玩的地方,莫過於常有人來找我合照! 的確,除了我之外,的確也極少見到亞洲人.....  但是... 有那麼稀奇嗎?  
      尤其常有學生跑過來,像是要練英文,也像是要交作業一樣,用生澀的英文問我們一些問題: 比如喜不喜歡墨西哥,喜歡墨西哥的甚麼東西之類的.....不只拍照還錄影!
      被當成奇珍異獸的感覺雖然有點怪,但是身為經驗豐富背包客的我,從來就不信那一套甚麼融入當地,保持低調的做法!  越高調,越安全是我旅行 在信用評等於Single A以下的國家信奉的法則! 也就和老墨們一起玩開了!!
       加上,這次旅行.....我帶了兩樣法寶!  保證讓老墨們High到不行!
      即便這裡的老墨英文程度極低,反正...肢體語言通行全世界! No Worry !     
      Amigo !  Let 's make a friend !     
  
     As an Asian tourist in Mexico, the most interesting thing is Mexican people often come to me for pics . Indeed , I did seldom see Asian tourist ,except for myself during my trip . However , are Asian guys really rarely seen to that degree ?
     Particularly , some of them are students , looking like coming for practicing English  or for their homework , and asked me some questions such as Do you like Mexico , What do you like in Mexico ...  Not only take pics , but also record video ....
     Although it is a bit weird when taken as a rarely seen animal , I never believe " you are supposed to keep low key in order to protect yourself " . The higher the safer is my principle of traveling ! 
     Plus two of my toy tools , it is a guarantee that I will give Mexicans a high time ! 
     Even though most Mexicans' English ability is not as good as can be ,  Body language can get through the whole world ! No Worry !
     Amigo ! Let 's make a friend .



繼09年的環球旅行帶了戌文送的小白虎!   
這次帶著戌文送的大眼鏡!  
P.S. 小弟完全是走在時代尖端,引領流行!  目前紐約市裡的小販到處可見動物帽! 我應該去走時尚周才是!
The big glasses is given by Rebecca Chu  . Last time when I took my round-the world trip , I brought a white tiger hat , given by Rebecca Chu as well. 
I am leading the traveling fashion trend !Nowadays , you can see animal hat everywhere in NYC .  I am supposed to be the model of the fashion week .

小妹妹! 帶上大眼鏡,不用立正吧!! 
Hey~ you don't need to stand at attention when wearing glasses .


墨西哥的小男孩和小女孩都好可愛漂亮!   不過過了15歲.....  急速崩壞中..
Mexican kids are so cute  before 15 .  After 15 ,...  on the sharp decline....


意外的失焦!    Accidentally lose focus !

當然,小弟喇賽的功力不是只有小朋友限定的!  
My ability of making friends won't be limited on kids !





飛天舞的舞者!  但....面腔有點兇...
Flying Dancer !  but looks upset . 
肉湯店老闆.... 想做表情但是又作一半.....  有點便秘感!
Soup Vender !   He just make faces halfway.  Looks bounded.
看看這豆餅店老闆娘就很自然!
See !  Her facial expression is vivid !


這張照片是有故事的.... 我跟媽媽說,你讓我拍你女兒(15歲以下),我就再多買一根梨子!! 媽媽為了要賺錢,點頭答應了,但是女兒抵死不肯!!  
我終於體會到"為著十萬元"這首歌裡面的意境了!  原來我是歌詞裡的王阿舍!!
A story inside this pic . I told the mother . if I can have your daughter's pics , I would buy one more...   The mother nodded  , but her daughter made a flat refusal !
How....cruel I am !!


在日月金字塔遇到的老墨.....
Mexican guys in Teotihucan.
關鍵是...他教會了我這個字............我還請他寫在我的手上.....
他的意思是.....PITOTE  =  巴拉姑跨 ( 見非洲遊記) = 大.......... (請見墨西哥遊記 "這有甚麼好屌的" )
沒想到.....  從此種下了禍根,為我往後的旅行埋下伏筆........
The key point is they taught me ...this spanish word.. I even asked a tatoo on my arm.
Pls take a look at another traveling diary ( PITOTE , Mexico )
This word.....make a change to my following trip !

   在中央廣場祈福淨身的原住民!
The indigenous people at Zocalo 

我知道各位看官的感受.... 為了提升小弟Blog閱讀率,我們會像蘋果日報一樣都有今日我最美的專題!  
In order to maintain the reading rate of my blog , I won't go  without  " Who is the most Beautiful ".



Lauia , Jessica , Lupila  !!  在中央廣場訪問我們的學生妹!





常遇到熱情的老墨,即便語言不通,但是還是玩得很開心!
So friendly Mexican , we still have fun even though we can't communicate !
碼的! 在這邊居然有在賣比我還大的鑽石!!
Shit !   A bigger one than mine !


遇到學生要求合照,真的是....多到爆炸.... 也對他們說我從台灣來,宣揚國威一下! 
Asking for pics !!  I usually take the chance of introducing Taiwan !
墨西哥!  Amigo !!
Mexico ! Amigo !!




沒有留言:

張貼留言